miércoles, 2 de junio de 2010

Junio

De nuevo días de no dormir. Días abocados a la desesperación de no querer hacer nada y, sin embargo, no poder parar. Días de calor que impiden que te concentres o que te hagas a la idea de ponerte a estudiar. Días de exámenes, un mes interminable que ni siquiera ha empezado.

Ver caras de agobio, no poder entrar en el aula de estudio. Ver gente sin dormir que se mantienen vivos gracias a una infinidad de cafés. Zombies en el metro y en la facultad, cigarros consumidos en los cinco minutos de descanso antes de volver a empezar, nervios a flor de piel y mal humor constante.

Junio siempre se presenta igual. Es ese mes que algunos tememos que llegue, que intentamos olvidar durante el resto del año, pero que regresa imparable cada doce meses. Sabemos que sólo es un mes, pero eso no evita el pensar que no conseguiremos acabarlo. El verano parece ahora más lejano que nunca, aunque en Valencia arda el asfalto y no haya sitio bajo las sombras de los árboles de la facultad. Sólo podemos intuirlo en los calendarios. Para ir a la playa, primero hay que morir temporalmente. Tender a nuestro no ser durante un tiempo para después volver con un ser renovado aunque cansado y falto de horas de sueño.

Ojalá el tiempo no existiriera y pudiera leer y disfrutar todo lo que quiero... En cambio, Bacca, Foucault, los formalistas rusos, Kant, Fichte, Hegel y, como siempre Aristóteles y Platón, se únen a Wittgenstein y Moore para hacer de nuestro junio un mes cronos, pero una eternidad aión.

p.d. Filosofía sí, pero tiempo, por favor...

3 comentarios:

  1. De pequeño frente a un calendario pregunté:
    "En diciembre, el 31,¿se acabará el mundo?"
    Todos se rieron, yo no sabía por qué.
    "Algo más”, oí, “nos queda un poco más".

    No me convenció y fui hasta el reloj de la pared.
    Si no le doy cuerda, entiendo, lograré parar el tiempo.
    Se lo comenté a mi hermano y, él mirándome,
    "¿para qué?" me dijo, "¿para qué?".

    Por primera vez sentía el miedo de verdad
    y aún entonces ya sabía que no me abandonaría.
    Y soñé con una multitud siguiéndome
    que me gritaba "El tiempo no se puede detener".


    Pf! :)

    ResponderEliminar
  2. Hi, Mary.

    Ahir a la vesprada vaig asomar el cabet per la finestra i...ves per on! un pardalet!

    Eixe pardalet (molt simpàtic i atent) em va dir que la pobra de María estava molt estressada, que tenia un munt de feina per fer i que el temps corria sense demanar-li permís...

    I a mi sempre em passa igual: jo amb la mitat de feina i m'agobie com la que més...

    Si es que...pa que m'apallissen. xD


    En fi. Que espere que estigues més relaxada i que eixe assaig de Foucault vaja per bon camí (si et tranquil·litza (que ja sé que no massa) Estrella ahir encara no havia escrit ni una paraula). Tinc ganes de vore't (i moltes més ganes de vore't relaxadament, quan no tinguem examens i la nostra existència deixe de ser un poc (taaaaaant) tràgica (que mira que mos agrà això, però...sempre que siguem nosaltres les que dosifiquem la tragedia i no siga aquesta cosa de la burocràcia universitaria)).

    Moooolts besets.


    :)


    Ah! m'agrada molt el text, que mai et comente res d'això (però és evident) :*

    ResponderEliminar
  3. Jajaja! Endeu el pardalet quantes coses que sap! Més que jo, segur.

    L'assaig el vaig terminar ahir; ha intentat ser una arqueologia d'arqueologies en Foucault,he parlat dels tres prefacis(el de "El nacimiento de la Clínica", "Historia de la locura" i "Las palabras y las cosas"), però resulta que són els tres igual de complicats, aixina què alguns trossos m'els he inventat i altres no els he ficat directament.

    Després he parlat de la literatura, com un Lo Otro diferent del que no fugim, sinó que la raó la deixa per ser l'única que ens permet jugar ambs els límits del nostre pensament...i en tot aixó he mesclat el per què en Foucault. Això és el que he intentat, una cosa distinta es que ho haja aconseguit, pero mira "alea jacta est", més que mai.

    Demà en teories ja vorem com ix, però t'asegure que si he sigut capaç de fer quasi 20 pàgines d'assaig, sóc capaç d'inventar-me el que deien els russos.No?

    Jo també tinc ganes de vore't relaxada en unes cerveces a la mà, prenint el sol i sense pensar en res més que en el meu melic. Però tot arriba i encara que este juny siga un aión total, no deixa de ser un mes...Segur que podem en ell i ho celebrem (al poble o on siga)mentres que oblidem que alguna vegada hem tingut un examen de Ramos.

    Un bes, bonica!!M'ha fet il·lusió el que has escrit. Ànims pa tu també, encara que en menys quantitat que no tens tantes coses que fer....jajajaja.

    p.d. Dona-li records al pardalet!!:)

    ResponderEliminar